Sådan får I styr på årets julefrokost i firmaet

Det er sæson for årets julefrokoster, som traditionen tro strækker sig fra november til og med januar måned. For mange virksomheder betyder det, at der er travlt med planlægningen.

Men hvordan planlægger man egentlig bedst – og nemmest – en god julefrokost?

Få styr på mad og drikke

En julefrokost er i høj grad samlet omkring maden og drikkevarerne. Da julefrokosten til trods for påklædning med ofte kjoler, for damerne og slips og skjorter, for herrerne, er relativ uformel i forhold til menuen, er det en af de nemmere fester at planlægge mad til. Det skyldes, at bordet til de fleste julefrokoster består at kolde og lune retter, som man i mange tilfælde kan tage selv fra en buffet. Maden er ofte, sild, æg og rejer, fisk, laks, varm leverpostej etc., som alt sammen kan serveres med brød til. Desserten er ofte den klassiske risalamande. Der er derfor rig mulighed for at finde et godt cateringfirma, som kan levere.

Drikkevarerne er ofte øl, vine, sodavand, vand og dertil naturligvis snaps. Mange kan dog også lide en god kaffe med whisky, et galliano hot shot o.l. Det er derfor en god idé at have lidt forskelligt klar i ”barskabet”, hvis altså ikke man holder festen et sted, hvor der er en decideret bar.

Musik

Musikken er et meget vigtigt element til en stor fest som julefrokosten. Musik er bedst, når den er live. Fordi den skaber en særlig stemning, hvor der er plads til at danse, ønske den helt rette musik og meget mere. Desuden er mange bands og artister virkelig gode til at afkode selskabet og tilpasse deres musik efter det. På den måde bliver der hurtigt den helt rette stemning – og godt gang i dansegulvene!

Skal i have fat i et band, så book live musik, gerne hos et musikbureau, der kan håndtere jeres forespørgsel, så de koordinerer alt med bandet for jer.

Husk detaljerne

Udover at sørge for god mad og drikke samt god musik, er det god stil, hvis man sørger for at sende invitationer ud i god tid og derudover hjælper med at arrangere transport, hvis festen afholdes et andet sted. På den måde slipper de ansatte for at bekymre sig om bilen, hvis de ønsker at drikke alkohol og feste med deres kolleger.

Skriv kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *